Reactietermijnen

​Hoe snel kunt u een antwoord van OZF verwachten?

Hieronder ziet u binnen hoeveel tijd we u kunnen helpen per type verzoek, aanvraag of wijziging.  

Offerte en beantwoording van vragen

  • Online premieberekening: direct beschikbaar. De offerte kunnen wij per e-mail direct naar u toesturen. Een schriftelijke offerte sturen wij u binnen 5 werkdagen toe.
  • Vraagt u via het contactformulier of telefonisch een schriftelijke offerte aan, dan sturen wij u de offerte binnen 5 werkdagen toe.

Vragen die u ons via het contactformulier of via e-mail stelt, beantwoorden wij binnen 3 werkdagen.

Nieuwe verzekering en wijziging bestaande verzekering

U kunt op de volgende wijze een nieuwe polis bij ons aanvragen of een wijziging aan ons doorgeven:

Aanmeldingen en wijzigingen die u via onze website doet, bevestigen wij direct. De nieuwe polis sturen wij u binnen 10 werkdagen toe.

Verstrekken van verzekeringstechnische informatie

Een kopie polis versturen wij binnen 10 werkdagen. U kunt uw verzekering en de gemaakte kosten ook inzien via Mijn OZF, uw persoonlijke pagina binnen de website van OZF.

Nota-afhandeling en de betaling ervan

U kunt op de volgende wijze een nota aan ons doorgeven:
Nota's betalen wij binnen 10 werkdagen (betaalbaarstelling bank).

Machtigingen

Voor sommige behandelingen, hulp- of geneesmiddelen heeft u schriftelijke toestemming van ons nodig om uw zorgkosten te kunnen declareren. We noemen dit een machtiging. Bij een machtiging controleren wij voordat u aan de behandeling begint of u in aanmerking komt voor een vergoeding. Vraagt u vooraf geen machtiging aan, dan kan het gebeuren dat u achteraf te horen krijgt dat de kosten niet worden vergoed. Hoe u een machtiging aanvraagt, verschilt per vergoeding. Wij reageren binnen 10 werkdagen op uw machtigingsaanvraag.

Klachtafhandeling

Klachten kunt u als volgt bij ons indienen:
Bij ontvangst van een klacht sturen wij binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij reageren binnen 10 werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw klacht.

Lukt het ons niet om op tijd te reageren? Dan krijgt u van ons een bericht (telefonisch, per e-mail of per brief) met daarin de nieuwe reactietijd.



Versie juli 2017​