Klanttevredenheid

Wij vinden het belangrijk om goed naar onze klanten te luisteren. Daarom doen wij regelmatig onderzoek naar de tevredenheid van onze klanten over de dienstverlening. Wat vinden klanten goed aan onze dienstverlening en wat kan er worden verbeterd? Hoe kunnen wij onze klanten nog beter bedienen?

Ook dit jaar hebben wij deelgenomen aan de jaarlijkse KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2017®. Deze is uitgevoerd door Smartagent Marketresponse.

OZF kreeg in dit onderzoek opnieuw een fraai rapportcijfer voor de klanttevredenheid; een 8,2! 

Het algemene rapportcijfer van onze klant is met een 8,2 stabiel gebleven. Wij zijn dankbaar voor de waardering en loyaliteit van onze klanten!

OZF heeft volgens haar klanten een goede klantfocus

Niet alleen de klanttevredenheid is groot. Ook de klantvriendelijkheid wordt zeer goed gewaardeerd. Maar liefst 85% van de claimende klanten ervaart OZF als een klantvriendelijke verzekeraar. In 2016 was dit 84%. En van deze groep voelt 77% zich eerlijk behandeld. In 2016 was dit nog 73%.

De waardering voor telefonische communicatie is groter dan die van de schriftelijke communicatie

Van onze klanten vindt 85% dat zij snel iemand aan de telefoon kregen die zijn of haar vraag kon beantwoorden. En 75% van de klanten had het gevoel gewaardeerd te worden als klant. De schriftelijke communicatie wordt door 68% van de klanten als begrijpelijk beoordeeld. Dat is een lichte verbetering ten opzichte van vorig jaar (64%).

Klanten waarderen ook onze afhandeling van declaraties

Op het gebied van declaratieafhandeling waardeert de klant ons traditiegetrouw erg hoog. Evenals vorig jaar vond 85% van onze klanten dat zij snel het geld ontvingen. En 85% van de klanten was tevreden over de wijze waarop de declaratie werd behandeld. De introductie van de nieuwe declaratie app heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat 83% van de klanten het eenvoudig vond om een declaratie in te dienen. In 2016 was dit nog 80%.

Versie 22-05-2017
 

 
​​​​