Klanttevredenheid

Uw mening over OZF

Wij voeren regelmatig onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. Zo weten we waar klanten tevreden over zijn en wat we kunnen verbeteren.

We doen jaarlijks mee met de KlantenMonitor Zorgverzekeringen®​​

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen® is een onderzoek onder de klanten van de zorgverzekeraars in Nederland. SAMR voert dit onafhankelijke onderzoek ieder jaar uit.

Voor het 3e opeenvolgende jaar geven klanten ons gemiddeld een 8,2! 

Uw loyaliteit en uw waardering stellen wij zeer op prijs. Klanten die een declaratie ingediend hebben, geven ons zelfs gemiddeld een 8,3. Klanten voelen zich eerlijk en klantvriendelijk behandeld.

De waardering voor telefonische communicatie is opnieuw groter dan de waardering voor schriftelijke communicatie

Van onze klanten vindt 82% dat zij snel iemand aan de telefoon kregen die zijn of haar vraag kon beantwoorden. En 74% van de klanten had het gevoel gewaardeerd te worden als klant.

Onze schriftelijke communicatie is verbeterd

Opnieuw is de waardering voor onze schriftelijke communicatie gestegen. Hoewel klanten aangeven deze niet altijd logisch en relevant te vinden.

De waardering voor afhandeling van declaraties is opnieuw hoog

Ook dit jaar is uw waardering voor de afhandeling van declaraties gestegen. Klanten vinden dat ze beter op de hoogte worden gehouden van de voortgang. Ook het indienen van een declaratie wordt hoog gewaardeerd. 

Tot slot geeft 73% van de klanten die een klacht hebben ingediend aan dat zij tevreden zijn over de afhandeling. 


Versie 15-05-2018
 
​​​​