Correctie apothekersnota

​​U heeft van ons een nieuw declaratieoverzicht ontvangen


Op uw declaratieoverzicht zijn nota’s van uw apotheek gecorrigeerd. Wij leggen u graag uit waarom u dit declaratieoverzicht heeft ontvangen.

Wij stuurden een declaratieov​erzicht na het herstellen van een fout​

In het verleden werden nota's van apothekers door een externe partij, Clearing House Apothekers (CHA), verwerkt. Sinds 1 februari verwerken wij al deze nota’s zelf. Begin dit jaar ging de verwerking niet altijd goed. Onze fouten worden nu hersteld. Daarom ontving u van ons een declaratieoverzicht.
​​

  • ​U heeft uw eigen risico al betaald. Wij corrigeerden een nota, maar de uitkomst bleef hetzelfde. Wij zijn verplicht u juist te informeren over nota’s die wij voor u verwerken. Daarom ontving u toch een nieuw declaratieoverzicht.
  • U betaalt uw eigen risico vooraf gespreid. Daarom hoeft u nu niets te betalen.

Wij corrigeerden voor u een nota. Tegelijkertijd ontvingen wij andere zorgkosten. De correctie en het overzicht van de andere zorgkosten staan soms allebei op een apart overzicht. Dit konden wij helaas niet voorkomen.​​

​Wij hebben even gewacht met het versturen van het declaratieoverzicht. Hierdoor hadden wij de tijd om onze fout te herstellen. Het gevolg is dat het bedrag op uw declaratieoverzicht is opgelopen. Onze excuses hiervoor. Uiteraard kunt u een betalingsregeling​​ afsluiten.​