Kies zelf hoe u uw premie en zorgkosten betaalt
Uw rekening betalen kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld via automatische incasso of met een rekening per e-mail. U betaalt makkelijk met iDeal en zonder extra kosten. U kunt ook per post uw rekening ontvangen. U doet dan steeds zelf de overboeking.
Automatische incasso
- U betaalt altijd op tijd
- U kiest zelf de afschrijfdatum
- U betaalt geen extra kosten
Rekening per e-mail
- U ontvangt uw rekening per e-mail
- U betaalt makkelijk met iDEAL
- U betaalt geen extra kosten
Rekening per post
- U ontvangt uw rekening per post
- U kunt niet betalen met iDEAL
Wijzig uw manier van betalen in Mijn OZF
Wilt u uw manier van betalen veranderen? Dit kan in Mijn OZF. Of heeft u een nieuw rekeningnummer? Uw rekeningnummer wijzigt u ook in Mijn OZF. Ook de incassodag wijzigt u eenvoudig online via
Mijn OZF.
Onder 'Mijn digitale voorkeuren' kiest u voor 'Wijzig mijn digitale voorkeuren'.
Wilt u korting op uw premie?
Betaal uw premie per halfjaar of per jaar en krijg korting! Kiest u er voor om per jaar te betalen? Dan profiteert u van 2% korting op uw premie. U krijgt 0,75% korting als u per half jaar betaalt. Geef dit voor juli aan ons door. Wilt u uw betaalperiode veranderen voor volgend jaar? Dan raden wij u aan om dit uiterlijk in november van dit jaar door te geven. U voorkomt daarmee dat u de rekening pas na 1 januari krijgt.
Veelgestelde vragen
Veiligheid en privacy
Dat is eenvoudig. Er zijn een paar manieren. Als u klikt op de betaalknop, moet u uitkomen op https://transaction.acceptemail.com. Verder kunt u in uw persoonlijk klantdomein ozf.nl/mijnozf bij 'Mijn berichten' terugzien welke rekeningen wij hebben gestuurd.
Veilig en vertrouwd. In de rekening per e-mail is een link naar iDEAL opgenomen. iDEAL is een beveiligde, online betaalomgeving via uw eigen bank.
Zeker. Gaat uw rekening over privacygevoelige informatie, zoals zorgkosten? Dan staat in de rekening zelf geen informatie over de behandelingen. U ziet in de rekening per e-mail wel terug over welk declaratienummer de rekening gaat. En eventueel kunt u dan in ozf.nl/mijnozf kijken over welke behandeling(en) het gaat.
|
|
Gemak en service
Heel eenvoudig: u klikt op de betaalknop "Ik betaal nu". U kiest uw bank en met de identifier van uw bank betaalt u veilig en gemaakelijk via iDEAL. De betaalgegevens staan al voor u ingevuld. Geen probleem. Alle gegevens die u nodig heeft om de betaling zelf te doen, vindt u terug in de rekening per e-mail.
Uit service-oogpunt, we willen u ruim de tijd geven om te betalen. Ook is er een wettelijke verplichting. Daarom sturen we de rekening altijd circa 3 weken van tevoren.
Nee, vanwege de wettelijke verplichting om een rekening altijd 2 weken vóór uiterste betaaldatum te sturen, kan dat niet. Maar als u uw rekening graag (nogmaals) vlak voor de uiterste betaaldatum wil ontvangen, klikt u op de knop “Ik betaal later”. U krijgt dan 3 dagen voor uw uiterste betaaldatum een kopie van uw eerdere rekening.
Ja, er zijn 2 andere mogelijkheden: 1. U kunt betalen door ons te machtigen voor automatische incasso. U heeft dan de keus uit verschillende afschrijfdata. U regelt dit makkelijk zelf via ozf.nl/mijnozf, Mijn persoonlijke gegevens. Of u kunt ons vragen dit voor u te regelen.
2. Ook kunt u kiezen voor een rekening per post. U krijgt een rekening per post als u: - uw postvoorkeur instelt op postaal (via ozf.nl/mijnozf, Mijn Persoonlijke gegevens en dan naar Mijn digitale voorkeuren) én als u
- uw betaalwijze instelt op rekening (via ozf.nl/mijnozf, Mijn Persoonlijke gegevens en dan naar Mijn betaalgegevens).
Ja, dat kan. iDEAL biedt nog geen betaalgemak vanuit het buitenland, de link kunt u dus niet gebruiken. Maar u kunt wel betalen via internetbankieren. Alle gegevens die u nodig heeft om de betaling zelf te doen, vindt u terug in de rekening per e-mail.
Nee, dat kan helaas niet meer. In uw klantdomein kiest u voor onze berichten per post of onze berichten per e-mail. U kunt uw rekening alleen per e-mail krijgen als ingesteld staat dat u onze berichten per e-mail wil ontvangen.
Ja, dat kan. Bespreek dit met uw bewindvoerder. U kunt de rekening via uw e-mail (bijvoorbeeld op uw telefoon) laten zien aan uw bewindvoerder. Ook kunt u de e-mail uitprinten. U kunt ook kiezen voor een rekening per post.
De rekening wordt gestuurd naar het e-mailadres, dat u aan ons hebt doorgegeven. U kunt maar 1 e-mailadres aan ons doorgeven voor onze post. Check of onze berichten niet per ongeluk in uw spamberichten terecht komen. Is dat het geval? Sla ons dan op als contact.
U krijgt een betalingsherinnering als er sprake is van een openstaand premiebedrag van meer dan 6 weken geleden.
Heeft u pas nog een wijziging in uw polis doorgegeven? Dan is het mogelijk dat u deze verandering niet terugvindt op de herinnering. Wij adviseren u de betalingsherinnering wel te voldoen. Zodra de wijziging is verwerkt, krijgt u een nieuwe premiespecificatie. De teveel betaalde premie betalen wij automatisch terug op uw rekening.
Wilt u een rekening betalen die u van ons ontving? Gebruik dan altijd de betaalgegevens die op de rekening staan. Zo weet u zeker dat wij de betaling goed verwerken.
Bent u de betaalgegevens kwijt? Dan kunt u de betaling overmaken naar NL72 ABNA 0631 8819 99 op naam van OZF. Vermeld in de omschrijving altijd uw relatienummer. Of neem voor de zekerheid even contact met ons op.
|
|