Premie betalen

Kies zelf hoe u uw premie en zorgkosten betaalt

 

Uw rekening betalen kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld via automatische incasso of met een rekening per e-mail. U betaalt makkelijk met iDeal en zonder extra kosten. U kunt ook per post uw rekening ontvangen. U doet dan steeds zelf de overboeking.

 
​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Rekening pe​r e-mail

 

  • U ontvangt uw rekening per e-mail
  • U betaalt makkelijk met iDEAL
  • U betaalt geen extra kosten

 

Rekening per po​st

 

  • U ontvangt uw rekening per post
  • U kunt niet betalen met iDEAL

 

Wijzig uw manier van betalen in Mijn OZF

 
Wilt u uw manier van betalen veranderen? Dit kan in Mijn OZF. Of heeft u een nieuw rekeningnummer? Uw rekeningnummer wijzigt u ook in Mijn OZF. Ook de incassodag wijzigt u eenvoudig online via Mijn OZF.
 

 
 ​​​​​​​​​​​​​Verander uw betaalwijze
 

 
Onder 'Mijn digitale voorkeuren' kiest u voor 'Wijzig mijn digitale voorkeuren'.
 

​Wilt u korting op uw premie?

 
Betaal uw premie per halfjaar of per jaar en krijg korting! Kiest u er voor om per jaar te betalen? Dan profiteert u van 2% korting op uw premie. U krijgt 0,75% korting als u per half jaar betaalt. Geef dit voor juli aan ons door. Wilt u uw betaalperiode veranderen voor volgend jaar? Dan raden wij u aan om dit uiterlijk in november van dit jaar door te geven. U voorkomt daarmee dat u de rekening pas na 1 januari krijgt.
 

 
​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Verander uw betaaltermijn

Veelgestelde vragen

Veiligheid en privacy

Dat is eenvoudig. Er zijn een paar manieren. Als u klikt op de betaalknop, moet u uitkomen op https://transaction.acceptemail.com. Verder kunt u in uw persoonlijk klantdomein ozf.nl/mijnozf​ bij 'Mijn berichten' terugzien welke rekeningen wij hebben gestuurd.

Veilig en vertrouwd. In de rekening per e-mail is een link naar iDEAL opgenomen. iDEAL is een beveiligde, online betaalomgeving via uw eigen bank. ​

Zeker. Gaat uw rekening over privacygevoelige informatie, zoals zorgkosten? Dan staat in de rekening zelf geen informatie over de behandelingen. U ziet in de rekening per e-mail wel terug over welk declaratienummer de rekening gaat. En eventueel kunt u dan in ozf.nl/mijnozf​ kijken over welke behandeling(en) het gaat. 

Gemak en service​
​​
Heel eenvoudig: u klikt op de betaalknop "Ik betaal nu". U kiest uw bank en met de identifier van uw bank betaalt u veilig en gemaakelijk via iDEAL. De betaalgegevens staan al voor u ingevuld.
Geen probleem. Alle gegevens die u nodig heeft om de betaling zelf te doen, vindt u terug in de rekening per e-mail.​

Uit service-oogpunt, we willen u ruim de tijd geven om te betalen. Ook is er een wettelijke verplichting. Daarom sturen we de rekening altijd circa 3 weken van tevoren. 

Nee, vanwege de wettelijke verplichting om een rekening altijd 2 weken vóór uiterste betaaldatum te sturen, kan dat niet. Maar als u uw rekening graag (nogmaals) vlak voor de uiterste betaaldatum wil ontvangen, klikt u op de knop “Ik betaal later”. U krijgt dan 3 dagen voor uw uiterste betaaldatum een kopie van uw eerdere rekening. 

Ja, er zijn 2 andere mogelijkheden:

1. U kunt betalen door ons te machtigen voor automatische incasso. U heeft dan de keus uit verschillende afschrijfdata. U regelt dit makkelijk zelf via ozf.nl/mijnozf, Mijn persoonlijke gegevens. Of u kunt ons vragen dit voor u te regelen. 

2. Ook kunt u kiezen voor een rekening per post. U krijgt een rekening per post als u:
  • uw postvoorkeur instelt op postaal (via ozf.nl/mijnozf, Mijn Persoonlijke gegevens en dan naar Mijn digitale voorkeuren) én als u
  • uw betaalwijze instelt op rekening (via ozf.nl/mijnozf​, Mijn Persoonlijke gegevens en dan naar Mijn betaalgegevens).
​​
Ja, dat kan. iDEAL biedt nog geen betaalgemak vanuit het buitenland, de link kunt u dus niet gebruiken. Maar u kunt wel betalen via internetbankieren. Alle gegevens die u nodig heeft om de betaling zelf te doen, vindt u terug in de rekening per e-mail. 

Nee, dat kan helaas niet meer. In uw klantdomein kiest u voor onze berichten per post of onze berichten per e-mail. U kunt uw rekening alleen per e-mail krijgen als ingesteld staat dat u onze berichten per e-mail wil ontvangen.

Ja, dat kan. Bespreek dit met uw bewindvoerder. U kunt de rekening via uw e-mail (bijvoorbeeld op uw telefoon) laten zien aan uw bewindvoerder. Ook kunt u de e-mail uitprinten. U kunt ook kiezen voor een rekening per post.

De rekening wordt gestuurd naar het e-mailadres, dat u aan ons hebt doorgegeven.  U kunt maar 1 e-mailadres aan ons doorgeven voor onze post. Check of onze berichten niet per ongeluk in uw spamberichten terecht komen. Is dat het geval? Sla ons dan op als contact. ​

​U krijgt een betalingsherinnering als er sprake is van een openstaand premiebedrag van meer dan 6 weken geleden. 

Heeft u pas nog een wijziging in uw polis doorgegeven? Dan is het mogelijk dat u deze verandering niet terugvindt op de herinnering. Wij adviseren u de betalingsherinnering wel te voldoen. Zodra de wijziging is verwerkt, krijgt u een nieuwe premiespecificatie. De teveel betaalde premie betalen wij automatisch terug op uw rekening.

​Wilt u een rekening betalen die u van ons ontving? Gebruik dan altijd de betaalgegevens die op de rekening staan. Zo weet u zeker dat wij de betaling goed verwerken. 

Bent u de betaalgegevens kwijt? Dan kunt u de betaling overmaken naar NL72 ABNA 0631 8819 99​ op naam van OZF. Vermeld in de omschrijving altijd uw relatienummer. Of neem voor de zekerheid even contact met ons op.

​​​​​​​
​​​​