Digitaal declareren

Declareer snel en gemakkelijk online uw nota's

Heeft u zorgkosten gemaakt en een nota gekregen? Declareer dan snel en gemakkelijk digitaal uw nota via OZF Homescanning. U logt in met uw DigiD.

Inloggen OZF Homescanning

Let op: declareer maximaal 1 nota per dossier! Schrijft u op de nota ook het relatienummer van de persoon die de zorg ontving?

Waarom zou ik digitaal declareren?

  • Digitaal declareren is snel, gemakkelijk en veilig.
  • We maken de vergoeding waar u recht op heeft binnen 10 werkdagen over.
  • Volg de status van uw nota online en bekijk eerdere declaraties.

Met uw smartphone declareren gaat nog sneller!

Maak een foto van uw nota en stuur die naar ons toe. Waar en wanneer u maar wilt. Wij noemen dit OZF Phonescanning. Download de gratis OZF Declaratie App in de Play Store (Android) of in de Apple Store (iOS):
 

Heeft u besturingssysteem Windows op uw smartphone? Dan kunt u helaas geen gebruik maken van de OZF Declaratie App. 
 
​​​
  • ​Log in met uw DigiD.
  • Klik op 'nieuwe declaratie' (maximaal 1 nota per dossier).
  • Kies de juiste zorgsoort.
  • Upload of sleep het vooraf op uw pc opgeslagen bestand en klik op 'Declaratie indienen'.

Wilt u nog een nota indienen? Geen probleem. Doorloop deze stappen dan opnieuw.

​Download de OZF declaratie app in de Play Store of in de Apple Store. Na het downloaden logt u 1-malig in met uw DigiD. Daarna maakt u een persoonlijke pincode aan waarmee u de keren erna inlogt.

  • Klik op ‘nieuwe declaratie’ (maximaal 1 nota per dossier)
  • Kies de juiste zorgsoort
  • Maak een foto van uw nota of selecteer deze uit uw galerij.
  • Daarna verstuurt u de nota met 1 druk op de knop.

Wilt u nog een nota indienen? Geen probleem. Doorloop deze stappen dan opnieuw.

​Iedere OZF verzekerde met DigiD kan nota's indienen. Voor zichzelf, maar ook voor meeverzekerde gezinsleden. Dat geldt voor OZF Homescanning maar ook voor de OZF Declaratie app.

​Bij het activeren van uw account in OZF Homescanning en in OZF Phonescanning bent u verplicht om uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer in te vullen. Deze gegevens hebben wij nodig om u (push)berichten toe te kunnen sturen. Niet alleen als wij een door u ingediend dossier hebben afgehandeld, maar bijvoorbeeld ook als een nadere toelichting op een door u ingediend dossier vereist is.

 
Verandert uw e-mailadres? Of uw mobiele telefoonnummer? Verandert u deze gegevens dan zelf in OZF Homescanning of in OZF Phonescanning. Dat is voor u en ons erg belangrijk. Het voorkomt namelijk dat berichten die wij sturen niet bij u bezorgd worden.

​Dat gaat heel eenvoudig:

  • U logt in.
  • Klik daarna rechts bovenaan op ‘Instellingen’ via 
  • Klik dan op ‘Bewerk uw contactgegevens’.
  • U verandert uw e-mailadres en/of mobiele telefoonnummer en klikt op ‘Opslaan’.

 

Woont u in het buitenland en heeft u geen DigiD? Stuur dan uw nota als bijlage bij uw e-mail naar info@ozf.nl. Vermeld hierbij wel duidelijk dat u in het buitenland woont en geen DigiD heeft. ​Alleen dan nemen wij uw nota namelijk in behandeling. 
Bent u uw DigiD kwijt? Of bent u het wachtwoord vergeten? Of wilt u een DigiD aanvragen? Kijk dan op de website van DigiD​. Hier vindt u verdere instructies. 
Woont u in het buitenland én heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u een DigiD aanvragen via de website van DigiD. Kies tijdens het aanvraagproces voor de optie 'ik woon buiten Nederland'. 

Kijk voor meer informatie over DigiD aanvragen vanuit het buitenland op de website van DigiD​. Of bekijk het filmpje