Hieronder leest u stap voor stap wat u moet doen als u naar uw behandelaar wilt.
Stap 1: U vraagt toestemming aan bij de Vervoerslijn: (071) 365 4 154
De Vervoerslijn bereikt u van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.
Stap 2: U bestelt zelf een taxi. Kijk in de taxizoeker naar een taxibedrijf in uw buurt.
Heeft u toestemming van de Vervoerslijn? Dan kunt u zelf bellen met een taxibedrijf in uw buurt. Gebruik hiervoor de taxizoeker op onze website.
Taxizoeker
Stap 3: De taxi haalt u van uw vertrekadres op
De chauffeur haalt u bij uw voordeur op, meestal met een taxibus. Woont u in een flat? Dan haalt hij u op bij de portiekdeur. Dus niet bij uw eigen voordeur. Wordt u opgehaald bij een zorginstelling? Dan wordt u altijd opgehaald in de centrale hal. De chauffeur haalt u uiterlijk een kwartier voor of na de afgesproken tijd op. Staat u niet klaar? Dan is de chauffeur genoodzaakt zijn weg voort te zetten zonder u mee te nemen.
Stap 4: U bent onderweg
Het kan zijn dat u met meer mensen in de taxi zit. De rit duurt dan langer. Maar nooit langer dan een half uur extra.
Stap 5a: Heeft u uw taxi besteld vanuit de taxizoeker? Dan betaalt u de taxi niet
Deze taxibedrijven hebben namelijk een afspraak met ons. U betaalt wel een wettelijke eigen bijdrage. Hierover krijgt u een bericht van ons.
Stap 5b: Heeft u ervoor gekozen om een ander taxibedrijf te bellen? Dan betaalt u de taxi eerst zelf
U stuurt de rekening daarna naar ons toe. Wij betalen u dan een deel van de rekening terug. U betaalt een wettelijke eigen bijdrage.
Stap 6: U gaat weer terug
Na uw behandeling zorgt u ervoor dat u op de afgesproken tijd in de centrale hal staat. Anders gaat de chauffeur zonder u weg. Weet u nog niet hoe laat uw behandeling is afgelopen? Dan maakt u vanuit de zorginstelling een nieuwe afspraak met het taxibedrijf. U wordt binnen half uur na de afgesproken tijd opgehaald.