Telefoonnummers

U kunt OZF op verschillende manieren bereiken. Op deze pagina vindt u een overzicht van de verschillende telefoonnummers, de keuzemenu's en de gemiddelde wachttijd bij de Klantenservice van OZF. Wij rekenen geen extra telefoonkosten.

Klantenservice Zorgverzekeraar OZF


Via de telefoon: (074) 789 0 789 (Op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur)
 
Via de fax: (074) 789 0 799

Wanneer kunt u het beste bellen?

Op sommige dagen is het drukker dan op andere. Wanneer kunt u het beste bellen?
 
Gemiddelde wachttijd*
Maandag: 10 seconden
Dinsdag: 12 seconden
Woensdag: 11 seconden
Donderdag: 10 seconden
Vrijdag: 11 seconden
Zaterdag: ​Gesloten
Zondag: Gesloten
De wachttijd bedraagt na het maken van een keuze in het telefoonmenu maximaal 3 minuten. Maar in heel drukke periodes kan de wachttijd langer zijn. U krijgt dan na 3 minuten wachten de mogelijkheid om een bericht in te spreken. Wij bellen u dan terug.
 
*Gemiddelde wachttijd is gebaseerd op gegevens van de afgelopen kalendermaand (laatste update 01-11-2017). Dit is de gemiddelde wachttijd nadat u in het keuzemenu uw keuze bepaald heeft (voor het keuzemenu: zie hieronder).

 

Keuzemenu bij telefonisch contact via (074) 789 0 789​ ​
Hartelijk welkom bij Zorgverzekeraar OZF
For English press 9​
1. Hebt u een vraag over een ingediende nota, vergoeding of uw eigen risico? Toets 1
2. Wilt u een offerte aanvragen, uw verzekering wijzigen of hebt u een vraag over uw inschrijving, polisblad of zorgpas? Toets 2
3. Hebt u een vraag over uw premiebetaling, over een ontvangen aanmaning of wilt u een betalingsregeling aanvragen? Toets 3
4. Hebt u een vraag over OZF Homescanning of OZF Phonescanning? Toets 4
5. Bent u zorgverlener? Toets 5
6. Voor overige vragen Toets 6

 

Als u kiest voor optie 9 krijgt u een vervolgmenu te horen​ ​
Would you like to apply for or change your insurance? Or do you have a question about payment of your premium, or your policy certificate or healthcare card?​
Press 1
Do you have a question about reimbursement of your healthcare costs, your mandatory excess or an invoice you have submitted?​ Press 2
For other questions​ Press 3

 

Als u kiest voor optie 1 of 5 krijgt u een vervolgmenu te horen:
Voor tandheelkunde, geneesmiddelen of huisartsenzorg
Toets 1
Voor fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen, voetzorg, brillen of contactlenzen​ Toets 2
​Voor ziekenhuiszorg, geestelijke gezondheidszorg of verpleging en verzorging thuis Toets 3
Voor geboortezorg, hulpmiddelen of vervoer​ Toets 4
​Voor zorg in het buitenland Toets 5​

 

Vervoerslijn

Telefoonnummer (071) 365 4 154 (op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur)
Voor het aanvragen van een machtiging voor vervoer

Belt u voor eigenvervoer of openbaar vervoer: toets 1.
Voor taxivervoer en overige vragen: blijf aan de lijn.

Hulpmiddelenlijn

Telefoonnummer (071) 751 0 077 (op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur
Voor het aanvragen van vergoeding voor een hulpmiddel of het ophalen ervan

 

Keuzemenu bij telefonisch contact Hulpmiddelenlijn
Welkom bij de Achmea Hulpmiddelenlijn.
Voor het aanvragen van hulpmiddelen:​ Kies 1
Voor het ophalen van hulpmiddelen:​ Kies 2
​​
Vervolgkeuzemenu na het kiezen van optie 1: ​
Voor het aanvragen van personenalarmering, een bed, aangepaste stoel, of trippelstoel kunt u rechtstreeks telefonisch contact opnemen met de leverancier. Kijk op onze website voor het overzicht van gecontracteerde leveranciers bij u in de buurt.
​​
Vervolgkeuzemenu na het kiezen van optie 2:
​Voor het ophalen van een bed, aangepaste stoel of trippelstoel:
(U wordt doorverbonden met de leverancier van Achmea)
Kies 1
Voor het ophalen van een sta-op stoel:
(U wordt doorverbonden met de leverancier van Achmea)​
Kies 2
Voor het ophalen van een beeldschermloep:​ Kies 3

 

Alarmcentrale Eurocross Assistance 

Telefoonnummer +31 (0)71 364 1 282 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar)
Bij spoedeisende medische hulp in het buitenland
 
​  

Keuzemenu bij telefonisch contact Alarmcentrale

Welkomtekst U bent verbonden met Eurocross Assistance.
Privacymelding Gesprekken kunnen worden opgenomen.
​​

De Vakantiedokter 

Telefoonnummer +31 (0)71 364 18 02 (op werkdagen van 7.00 tot 23.00 uur op feestdagen en in weekenden van 9.00 tot 21.00 uur)
Voor advies bij niet-spoedeisende medische vragen vanuit het buitenland

 

​  

Keuzemenu bij telefonisch contact De Vakantiedokter

Welkomtekst U bent verbonden met de vakantiedokter.
Privacymelding Gesprekken kunnen worden opgenomen.
​​

Vraagboom op dagen en tijden dat De vakantiedokter niet telefonisch bereikbaar is:​

Welkomtekst U bent verbonden met de vakantiedokter.
De Vakantiedokter is voor niet-spoedeisend medisch advies op werkdagen bereikbaar tussen (Nederlandse tijd) 7.00 uur en 23.00 uur. En in de weekenden en op feestdagen tussen 9.00 uur en 21.00 uur. Heeft u een spoedeisende medische vraag? Toets 1. U wordt doorverbonden met de Eurocross Assistance Alarmcentrale. Maakt u geen keuze, dan wordt de verbinding verbroken.
​​

Vraagboom op dagen en tijden dat De vakantiedokter telefonisch bereikbaar is:​

Welkomtekst U bent verbonden met de vakantiedokter.
​Heeft u een spoedeisende medische vraag of wilt u doorgeven dat u in het buitenland een ziekenhuis of andere zorginstelling heeft bezocht? Toets 1. U wordt doorverbonden met de Eurocross Assistance Alarmcentrale. Heeft u niet-spoedeisend medisch advies nodig van de Achmea Vakantiedokter? Toets 2.

​​​​​

​​