Vind uw zorgverlener

In de Zorgzoeker vindt u zorgverleners waarmee wij afspraken hebben. Staat uw zorgverlener er niet bij? Dan is deze niet door ons gecontracteerd. Er geldt dan een lagere vergoeding. Binnen de Mondzorg geldt die lagere vergoeding alleen voor tandprothetici.

Zorgzoeker 

Wij werken de informatie in de Zorgzoeker van maandag t/m vrijdag dagelijks bij.

Onderstaande zorgverleners staan niet in de Zorgzoeker:

Maar een voorwaarde voor vergoeding van deze zorg is wel dat de zorgverleners aangesloten zijn bij een (door ons) erkende beroepsvereniging en/of zijn ingeschreven in een kwaliteitsregister dat wij erkennen.
Kunt u een specifiek adres niet vinden? Neem dan contact op met onze afdeling Zorgbemiddeling via het aanvraagformulier zorgbemiddeling. Zij nemen binnen enkele dagen contact met u op voor een persoonlijk advies.

Omzetplafonds

Wij spreken omzetplafonds af met gecontracteerde zorgverleners. Dit betekent dat wij ieder jaar afspreken hoeveel geld zij krijgen om zorg te verlenen. Er is dan maar beperkt toegang. En soms is het geld dus op. De zorgverlener vertelt u misschien dat hij u dit kalenderjaar niet kan behandelen. Gelukkig kopen wij binnen uw regio voldoende zorg in. Zo blijft de zorg voor iedereen betaalbaar en toegankelijk.
 
Voor spoedeisende zorg kunt u altijd in het ziekenhuis terecht. En lopende behandelingen moet het ziekenhuis afmaken.
 
Omzetplafonds gelden niet als u een restitutiepolis heeft. Met een restitutiepolis heeft u onbeperkt toegang.

Voor welke zorg worden omzetplafonds afgesproken?

Omzetplafonds worden afgesproken met ziekenhuizen, GGZ-zorgverleners en wijkverpleegkundige zorgverleners. In de Zorgzoeker ziet u welke zorgverleners een omzetplafond hebben.

Tijdigheid en bereikbaarheid van zorg

Als zorgverzekeraar maken wij afspraken met de door ons gecontracteerde zorgverleners over de toegang en bereikbaarheid van zorg. Bekijk hier per zorgsoort wat voor afspraken dat zijn en wat u van onze gecontracteerde zorgverleners kunt verwachten.

Geen contract?

U kunt er ook voor kiezen om naar een zorgverlener te gaan waar wij geen contract mee hebben gesloten. U krijgt dan niet altijd het volledige bedrag vergoed. In de polisvoorwaarden en in het vergoedingenoverzicht​ kunt u zien wat dit betekent voor uw behandelingen. Rekeningen van niet-gecontracteerde zorgverleners betaalt u altijd zelf aan de zorgverlener. U kunt vervolgens de nota bij ons indienen. Een eventuele vergoeding maken wij, conform polisvoorwaarden, aan u over ('restitutie'). Wij betalen de vergoeding dus aan u uit.

Zorgbemiddeling

De wachtlijsten in de zorg zijn nog steeds aan de lange kant. Wij doen daar wat aan via Zorgbemiddeling. Met ons zorgadvies bent u eerder aan de beurt. En eerder aan de beurt betekent eerder op de been dus eerder tijd voor leuke dingen!

Tenslotte

Bij klachten over de aan u geleverde zorg door een gecontracteerde zorgaanbieder kunt u bij ons een klacht indienen.

​Aanvullende informatie

​​